1. تکمیل فرم درخواست توسط مالک و ارائه مدارک اولیه به بایگانی جهت تشکیل پرونده و ارائه به واحد شهرسازی
2. بررسی مدارک و بازدید از ملک توسط کارشناس بازدید
3. اظهار نظر واحد شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی و ابعاد بر و کف جهت احداث
4. صدور دستور نقشه از سوی مسئول شهرسازی و ارجاع به سازمان نظام مهندسی
5. اخذ نقشه های تائید شده معماری و سازه و برگه های تائیدیه مهندسین از نظام مهندسی و ارائه به شهرسازی
6. بررسی و محاسبه نفشه توسط شهرسازی و ارجاع به واحدهای نوسازی و درآمد جهت صدور فیش عوارض
7. پرداخت عوارضات مربوطه و ارائه فیش های پرداختی توسط مالک به واحد درآمد
8. تهیه پیش نویس پروانه
9. تائید مسئول شهرسازی در سیستم شهرسازی
10. تائید و امضای شهردار
11. صدور پروانه