Thursday, March 28, 2024
categorytitle / خبرهای شهر . خبرهای شورای اسلامی شهر .
  • time : 00:00
  • Date : Tue Jun 11, 2019
آخرین اقدامات و وضعیت پروژه های شهر در گفتگو با خانم الهام داوری (21 خرداد 98)
خانم الهام داوری، عضو شورای شهر دولت آباد گفت: همزمان با آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر دولت آباد، بررسی های لازم در خصوص طرح باغ بانوان صورت گرفت، طی دو نوبت نیز مناقصه در این خصوص صورت گرفت که متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت هیچ پیمانکاری در خواست همکاری در جهت اتمام این پروژه را نداشت.

به گزارش چشم برخوار؛ راه اندازی باغ بانوان شهر دولت آباد که مطالبه بحق بانوان است و نداشتن سینما و فرهنگسرا در شهر دولت آباد به عنوان مرکز شهرستان برخوار و وجود مشکلات و کاستی های دیگری در مرکز شهرستان برخوار، ما را بر آن داشت تا مصاحبه ای با الهام داوری عضو شورای اسلامی شهر دولت آباد داشته باشیم تا ضمن اطلاع از نقطه نظرات و برنامه های شورای شهر در دوره پنجم، از خروج یا عدم خروج شهر دولت آباد از حالت سکون ناشی از مشکلات سال های اخیر حاکم بر بدنه شهرداری دولت آباد نیز اطلاع حاصل کنیم‌.

تا پایان این گفتگو با ما باشید:

اجرای پروژه باغ بانوان به کجا رسید؟
همزمان با آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر دولت اباد از سال ۱۳۹۶، بررسی های لازم در خصوص طرح باغ بانوان صورت گرفت و به دلیل برخی از مشکلات در فاز طراحی، تصمیم بر ان شد تا با اصلاح طرح زمینه تکمیل این پروژه فراهم شود.
برای گسترش نشاط اجتماعی به ویژه بانوان چه اقداماتی انجام داده اید و چه برنامه هایی برای سال جاری دارید؟
با توجه به اینکه شورا یک نهاد نظارتی است امکان اجرای مستقیم برنامه ها و دخالت در امور اجرایی شهر و شهرداری را ندارد، اما با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همکاری مجموعه شهرداری و شورا اقدام به برگزاری چندین مورد پیاده روی خانوادگی کردیم.
همچنین در طول این مدت با همکاری شهرداری اقدام به برگزاری چندین همایش فرهنگی در سطح شهر کردیم که در اینجا جا دارد از زحمات پرسنل شهرداری دولت آباد تشکر نمایم.

از مجموعه های فرهنگی مانند بسیج، کانون های فرهنگی و مساجد چه حمایت هایی برای گسترش فعالیت های فرهنگی و تفریحی شده است؟
بله خوشبختانه در طول این دو سال همکاری مناسبی با بسیج شهرستان بالاخص بسیج بانوان صورت گرفت که ماحصل آن حمایت در برگزاری مراسمات بسیج بود.
همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی با استقبال بی نظیر ۷۰۰ نفر از جوانان شهر دولت آباد با همکاری بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر افتخارات شورای اسلامی شهر دولت آباد است.
همچنین در سال گذشته با حمایت های صورت گرفته از سوی شورا و شهرداری، ۱۳۰ جلد کتاب توسط کتابخانه عمومی شهر دولت آباد خریداری و در اختیار همشهریان قرار گرفت.
در اینجا شایان ذکر است که متاسفانه مطابق بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۷ پرداخت هرگونه اعتبارات و اموال عمومی و خصوصی شهرداری به دستگاه های اجرایی خارج از چارچوب قانون و مقررات ممنوع شده است که شوراها و شهرداری ها به دلیل محدودیت قانونی امکان حمایت های خارج از چاچوب از سایر مجموعه ها را ندارند اما تا حد توان حمایت های لازم در چارچوب قوانین از برخی از مجموعه ها صورت گرفته است.

از دیگر مواردی که در راستای معرفی شهر دولت آباد در طول این مدت صورت گرفت، عقد قرارداد با اساتید تاریخ دانشگاه اصفهان به منظور تدوین کتاب به‌ منظور معرفی شهر دولت آباد بود.
همچنین برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از قبیل عکاسی و پیشنهاد بهترین شعار در جهت معرفی شهر از دیگر امور بود که در جهت جلب نظرات شهروندان شهر دولت آباد صورت گرفت.

آخرین تصمیماتی که در خصوص راه اندازی مرکز خرید، سینما، فرهنگسرا و مرکز تفریحی ورزشی در شهر دولت آباد به عنوان مرکز شهرستان برخوار گرفته شده؛ چه بوده است؟
خوشبختانه در سال گذشته با پیگیری شورای اسلامی شهر دولت آباد زمین چمن مصنوعی مجاور پارک بوستان راه اندازی شد، همچنین تجهیز زمین خاکی باباسید علی محله کربکند نیز صورت گرفت.
از دیگر مواردی که در طول سنوات گذشته به یک آرزو برای ورزشکاران عزیز تبدیل شده بود احداث سرای ورزشکاران بود که خوشبختانه این پروژه در دوره پنجم شورا به مرحله اجرا رسید که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور به مرحله بهره برداری برسد.
در طول دو سال گذشته رایزنی های زیادی در خصوص احداث سینما با سازمان های مختلف صورت گرفت، موسسه فرهنگی وابسته به دانشگاه سوره تهران نیز در صدد راه اندازی یک سینما جهت شهر دولت آباد برآمد اما با توجه به پیگیری های صورت گرفته همچنان اجرای این پروژه به مرحله اجرا نرسیده است.

برای اشتغال بانوان و حمایت از صنایع دستی بانوان و مشاغل زودبازده چه برنامه هایی دارید؟
خوشبختانه از دوره قبل با حمایت شورا، محلی تحت عنوان کانون بانوان در اختیار جمعی از بانوان عزیز شهر دولت اباد قرار گرفت که در این دوره نیز علی رغم وجود برخی از محدودیت ها تلاش شد تا محل مذکور همچنان در اختیار این عزیزان قرار گیرد و در این مدت نیز جلساتی در خصوص پویایی هرچه بیشتر این محل برگزار کرده ایم.
همچنین حمایت های مالی و هماهنگی های صورت گرفته در برگزاری همایش مشاغل خانگی نیز در جهت معرفی هنر های بانوان شهر دولت آباد انجام شده است.

منبع : وب سایت چشم برخوار

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0